Οι δυνατότητες των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου έχουν αξιοποιηθεί από τον Τομέα Ενημέρωσης & Εκπαίδευσης με τη δημιουργία εκπαιδευτικών εφαρμογών που επιτρέπουν την «ανοικτή πρόσβαση» στο εκπαιδευτικό υλικό και συμβάλλουν στην εξοικείωση με τα μνημεία και την τέχνη της Ακρόπολης. Αν και η εμπειρία της επίσκεψης δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τα ψηφιακά μέσα, μπορεί ωστόσο να συμπληρωθεί και να ολοκληρωθεί από αυτά.
Παλαιότερες ψηφιακές εφαρμογές
Στο πολυεπίπεδο αυτό διαδικτυακό παιχνίδι, για παιδιά από 12 ετών, πρωταγωνιστής είναι η Γλαύκα, ένα ιπτάμενο ρομπότ. Στόχος της εφαρμογής είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα έργα αποκατάστασης των μνημείων της Ακρόπολης, τα οποία παρουσιάζονται μέσα από πέντε θεματικές ενότητες:
α. το Ταξίδι (φθορές και αίτια των επεμβάσεων) β. τη Βοήθεια (είδη των επεμβάσεων) γ. το Πλήρωμα (άνθρωποι που πραγματοποιούν τα αναστηλωτικά έργα), δ. τη Δράση (έργα αποκατάστασης που έχουν γίνει σε κάθε ένα από τα μνημεία ξεχωριστά) και ε. το Μέλλον (μηχανήματα και νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στην αναστήλωση της Ακρόπολης). Κάθε ενότητα περιλαμβάνει την προετοιμασία – τη συνοπτική παρουσίαση του θέματος και τη δοκιμασία – το παιχνίδι. Η εφαρμογή ολοκληρώνεται με την ενότητα «Μάθε περισσότερα» που περιλαμβάνει τη Βιβλιοθήκη της Γλαύκας για όσους ενδιαφέρονται για επιπλέον ενημερωτικό υλικό.
Η εφαρμογή δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007 – 2013.
Η εφαρμογή αυτή έχει στόχο τη γνωριμία του χρήστη με τις διαφορετικές υποστάσεις της θεάς Αθηνάς αλλά και με το Μουσείο της Ακρόπολης. Μέσα από μία εικονική περιήγηση στο Μουσείο, ο χρήστης ακολουθώντας μία δέσμη φωτός αναζητεί και παρατηρεί τα επιλεγμένα εκθέματα της θεάς. Kάποια από αυτά απηχούν τα ιερά λατρευτικά αγάλματα που βρίσκονταν μέσα στους ναούς και από τα οποία δεν σώζεται σήμερα τίποτα. Ορισμένα ανήκουν στα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γλυπτά της Aκρόπολης ενώ άλλα αποτελούν αναθήματα – αφιερώματα στη θεά που παριστάνουν την ίδια. Για κάθε ένα έκθεμα ο χρήστης μπορεί να διαβάσει μία σύντομη περιγραφή, ένα σχετικό μύθο, στοιχεία για τη λατρεία της Αθηνάς και αρχαία κείμενα του Παυσανία. Επίσης έχει τη δυνατότητα να παρατηρήσει τις λεπτομέρειες των εκθεμάτων, να τα περιστρέψει και να δει τις αποκαταστάσεις τους.
Η εφαρμογή δημιουργήθηκε από τον Τομέα Ενημέρωσης & Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το Μουσείο της Ακρόπολης και με χορηγία του Ιδρύματος Μποδοσάκη.
Στο πλαίσιο της δράσης «Αρχαϊκά Χρώματα» του Μουσείου Ακρόπολης που είχε ως κεντρικό έκθεμα το αρχαϊκό άγαλμα της Πεπλοφόρου, δημιουργήθηκε από τον Τομέα Ενημέρωσης & Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Μουσείο Ακρόπολης το ψηφιακό παιχνίδι «Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο». Οι χρήστες μπορούν να παρατηρήσουν τις λεπτομέρειες του αγάλματος, να το φανταστούν με τα χρώματα που είχε άλλοτε και να το ζωγραφίσουν ψηφιακά με άπειρες παραλλαγές.